Аптечний ринок України за підсумками 2019 р.: Helicopter View
«АПТЕЧНИЙ КОШИК»
За підсумками 2019 р. обсяги роздрібної реалізації всіх категорій товарів «аптечного кошика» становили 103,9 млрд грн, що в доларовому еквіваленті дорівнює 4,0 млрд дол. США. Порівняно з 2018 р. обсяги продажу збільшилися на 16,5% в гривневому та 23,5% в доларовому вираженні. У натуральному вираженні обсяги продажу скоротилися на 2,8% до 1,7 млрд упаковок (рис. 1).

У розрізі категорій товарів «аптечного кошика» приріст аптечного продажу в грошовому вираженні відзначається для всіх категорій товарів. У той же час у натуральному вираженні приріст продажу відзначається для косметики і дієтичних добавок, а для лікарських засобів і медичних виробів зафіксовано зниження на рівні 3 і 5% відповідно (табл. 1).
Таблиця 1 | Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками 2017–2019 рр. |
Рік | Лікарські засоби | Медичні вироби | Косметика | Дієтичні добавки | Ринок у цілому | |||||||||
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2017 | 61 186,6 | 20,9 | 84,2 | 5484,8 | 16,9 | 7,6 | 2579,1 | 18,9 | 3,5 | 3380,7 | 39,9 | 4,7 | 72 631,1 | 21,3 |
2018 | 74 683,5 | 22,1 | 83,7 | 6743,8 | 23,0 | 7,6 | 3118,4 | 20,9 | 3,5 | 4620,9 | 36,7 | 5,2 | 89 166,6 | 22,8 |
2019 | 86 046,9 | 15,2 | 82,8 | 7784,8 | 15,4 | 7,5 | 3702,4 | 18,7 | 3,6 | 6326,2 | 36,9 | 6,1 | 103 860,4 | 16,5 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2017 | 1113,4 | 6,5 | 66,1 | 464,1 | 1,0 | 27,5 | 45,8 | 7,5 | 2,7 | 62,4 | 26,3 | 3,7 | 1685,6 | 5,5 |
2018 | 1142,2 | 2,6 | 65,2 | 491,2 | 5,8 | 28,0 | 47,3 | 3,4 | 2,7 | 71,8 | 15,2 | 4,1 | 1752,6 | 4,0 |
2019 | 1109,7 | –2,8 | 65,1 | 465,0 | –5,3 | 27,3 | 48,0 | 1,5 | 2,8 | 80,9 | 12,6 | 4,8 | 1703,7 | –2,8 |
У структурі аптечного продажу товарів українського та зарубіжного виробництва, для українського фармринку характерне переважання зарубіжних товарів у грошовому вираженні. У натуральному вираженні превалюють вітчизняні, за винятком медичних виробів, де частка зарубіжних товарів перевищує позначку 50% (рис. 2).

За підсумками 2019 р. зарубіжні виробники дещо зміцнили свої позиції на ринку, збільшивши частку майже в усіх категоріях товарів «аптечного кошика», за винятком медичних виробів, як у грошовому, так і в натуральному вираженні порівняно з 2018 р.
Середньозважена вартість 1 упаковки товарів «аптечного кошика» за підсумками 2019 р. становила 61,0 грн і зросла на 19,8% порівняно з 2018 р. (рис. 3). Найдорожчою категорією в досліджуваний період стали дієтичні добавки, середньозважена вартість 1 упаковки яких становила 78,2 грн. Для лікарських засобів цей показник знаходиться на рівні 77,5 грн, косметики — 77,1 грн, медичних виробів — 16,7 грн.
Більш детально за посиланням https://www.apteka.ua/article/531429